Ranking olejów 5W30

  • Olej silnikowy Castrol EDGE 5W30 LL

    Ocena końcowa: 3,02 na 5 - rating on Oleje 5w30rating on Oleje 5w30rating on Oleje 5w30rating off Oleje 5w30rating off Oleje 5w30 loading Oleje 5w30Loading...

    Olej silnikowy Castrol EDGE LL 5w30 Oleje 5w30

    Olej silnikowy syntetyczny Castrol EDGE 5W30 LL wykonany został z wykorzystaniem technologii dwukrotnie zwiększonej wytrzymałości TITANIUM FST.  Dostępny jest w opakowaniach o pojemności 1 l, 4 l i 5 l. Olej ten jest w pełni syntetyczny i niskopopiołowy. Zalicza się do klasy lepkości SAE 5W-30, co oznacza, że z powodzeniem może być stosowany w klimacie umiarkowanym.

    Continue reading →
  • Olej silnikowy Ford 5W30

    Ocena końcowa: 3,00 na 5 - rating on Oleje 5w30rating on Oleje 5w30rating on Oleje 5w30rating off Oleje 5w30rating off Oleje 5w30 loading Oleje 5w30Loading...

    Kategorie:

    [no_toc]

    Olej silnikowy Ford Formula 5W30 Oleje 5w30

    Olej Ford 5W30 jest olejem samochodowym syntetycznym. Klasa lepkości SAE wynosi dla niego 5W-30, zaś ACEA – A1/B1. Olej silnikowy Ford Formula F 5W30 dostępny jest w opakowaniach o pojemności 1 litr i 5 litrów. Spełnia trzy normy dla samochodów marki Ford: Ford WSS-M2C913-A, Ford WSS-M2C913-B, Ford WSS-M2C913-C. Jest najnowszym gatunkiem oleju silnikowego, który został wprowadzony do programu serwisowego Forda w 2009 roku. Oficjalnie zastępuje dotychczas stosowany półsyntetyczny olej – Formula E 5W-30.

    Continue reading →
  • Olej silnikowy GM 5W30

    Ocena końcowa: 2,92 na 5 - rating on Oleje 5w30rating on Oleje 5w30rating half Oleje 5w30rating off Oleje 5w30rating off Oleje 5w30 loading Oleje 5w30Loading...

    Kategorie:

    [no_toc]

    Olej silnikowy GM 5W30 Oleje 5w30

    General Motors 5W30 dexos2 to olej syntetyczny, dostępny w opakowaniach o objętości 1 i 5 litrów. Posiada on niską zawartość popiołów, siarki i fosforu, dlatego klasyfikowany jest w klasie olejów silnikowych Low SAP`s. Producent oleju GM 5W30 dexos2 nadał mu zaawansowaną formułę, dzięki wysokiej jakości bazy olejowej i najnowocześniejszym komponentom jakościowym. Są one kompatybilne z filtrami cząstek stałych DPF oraz katalizatorami trójdrożnymi CAT. Posiada normę 505.01, a także spełnia normę C3. Jego wykorzystanie pozwala na wydłużenie okresów międzyprzeglądowych nawet do 50 tys. km, w przypadku aut z silnikiem diesla.

    Continue reading →
  • Olej silnikowy Shell 5W30 ECT C3

    Ocena końcowa: 2,80 na 5 - rating on Oleje 5w30rating on Oleje 5w30rating half Oleje 5w30rating off Oleje 5w30rating off Oleje 5w30 loading Oleje 5w30Loading...

    Kategorie:

    [no_toc]

    Olej silnikowy Shell Helix Ultra 5W30 ECT C3 Oleje 5w30

    Olej Shell 5W30  ECT C3 Helix Ultra to w pełni syntetyczny produkt przeznaczony do ochrony silnika samochodów różnego typu. Został wyprodukowany z wykorzystaniem technologii Shell PurePlus. Zapewnia maksymalną ochronę układu oddechowego pojazdu poprzez utrzymanie w czystości filtra cząstek stałych w silnikach wysokoprężnych. Dodatkowo chroni przed szlamem. Dostępny jest w opakowaniach o pojemności 1 l, 4 l i 5 l.

    Continue reading →
  • Olej silnikowy Elf 5W30 Full Tech FE (Solaris)

    Ocena końcowa: 2,39 na 5 - rating on Oleje 5w30rating on Oleje 5w30rating half Oleje 5w30rating off Oleje 5w30rating off Oleje 5w30 loading Oleje 5w30Loading...

    Kategorie:

    [no_toc]

    Olej silnikowy ELF Full Tech FE 5W30 Oleje 5w30

    Elf 5W30 Full Tech FE (Solaris) jest syntetycznym olejem silnikowym, który zastąpił wcześniejszą generację olejów Elf Solaris. Opracowany został w szczególności z myślą o samochodach marki Nissan i Renault, wyposażonych w filtr cząstek stałych DPF. Zaliczany jest do grona olejów silnikowych typu Low SAPS. Olej można kupić w dwóch pojemnościach – w bańkach 5-litrowych i butelkach litrowych. Produkt ten klasyfikowany jest w klasie lepkości SAE- 5W30, w klasie jakości ACEA C3/C4.

    Continue reading →

Oleje 5W30 – interpretacja oznaczenia

Oznaczenie 5W-30 lub 5W30 jest zgodne z klasyfikacją SEA. Pierwszy dwuznak, czyli cyfra z literą „W” oznacza zachowanie oleju silnikowego przy zimowych, niskich temperaturach (od winter – W – zima).  Drugi człon oznaczenia – w tym wypadku 30, oznacza lepkość oleju w wysokich temperaturach.  Do jakich silników wykorzystywany jest olej 5W30, do jakiego gatunku olejów zalicza się ten produkt oraz jakie ma właściwości?

Interpretacja oznaczenia

Symbol 5W oznacza olej silnikowy wytrzymujący temperatury do -30 stopni Celsjusza. Z kolei liczba 30 oznacza, że olej będzie zapewniał bezpieczną pracę silnika pojazdu w temperaturze 20 stopni Celsjusza. Najczęściej oleje 5W30 będą polecane do umiarkowanych sfer klimatycznych, w Skandynawii czy w Wielkiej Brytanii i w Szkocji, gdzie temperatury nawet w czasie lata nie przekraczają zwykle 20 stopni Celsjusza. Zimą zaś jest znacznie chłodniej, do -30 stopni Celsjusza.

Charakterystyka oleju

W polskich warunkach olej z oznaczeniem „5W” będzie odpowiednim wyborem, ponieważ zapewni rozruch na zimno silnika nawet przy wysokich mrozach rzędu 30 stopni Celsjusza. Oleje klasy „30” to produkty energooszczędne. Powodują one powstanie na elementach silnika pojazdu, cienkiego filmu ochronnego, który wytwarza niewielkie opory. Jego wadą jest stosunkowa łatwość w zerwaniu przy wyższych temperaturach otoczenia.

Produkt 5W30 zalicza się do grona olejów syntetycznych silnikowych, które dedykowane są do nowoczesnych konstrukcji pojazdów, zwłaszcza do silników benzynowych i Diesla.

Producenci olejów 0W30

Wśród producentów olejów silnikowych syntetycznych oznaczonych 5W-30 należy wymienić:

  • Total – olej Quartz INEO ECS,
  • Castrol – EDGE Titanium FST LL,
  • Shell – Helix Ultra ECT,
  • Castrol – EDGE Longlife Titanium FST,
  • Castrol EDGE Professional Longlife III,
  • Opel – GMDEXOS2,
  • Mazda – Dexelia Ultra,
  • Ford – Formuła F,
  • Motul – 8100 C-Clean Plus,
  • Elf – Evolution Full-Tech FE,
  • Elf – Evolution 900 SXR,
  • Mobil 1 – ESP Formula,
  • Dexelia – Mazda DPF,
  • Mobil – Super 3000 XE,
  • Valvoline – Synpower FE,
  • Motul – Specific Audi VW.

W samochodzie olej silnikowy powinien być uzupełniany olejem tej samej klasy i rodzaju, co uprzednio, a jeśli nie wiemy, jaki olej był wcześniej stosowany, warto zasięgnąć informacji o rekomendowanym dla danego pojazdu oleju silnikowym.

Share This