Ranking olejów półsyntetycznych

  • Olej silnikowy Mobil S2000 10W40

    Ocena końcowa: 3,53 na 5 - rating on Oleje półsyntetycznerating on Oleje półsyntetycznerating on Oleje półsyntetycznerating half Oleje półsyntetycznerating off Oleje półsyntetyczne loading Oleje półsyntetyczneLoading...

    Olej silnikowy Mobil S2000 10W40 Oleje półsyntetyczne

    Produkt Mobil S2000 10W40 to olej semisyntetyczny (półsyntetyczny), przeznaczony do silników samochodów osobowych. Kierowcy doceniają optymalne działanie silnika, dzięki zastosowaniu oleju Mobil S2000 10W40. To produkt zapewniający długą żywotność silnika, doskonałą jego czystość i ochronę wysokotemperaturową. Chroni go przed nadmiernymi osadami i zużyciem.  Wykazuje bardzo dobre parametry przy tzw. rozruchu na zimno.

    Continue reading →
  • Olej silnikowy Valvoline Max Life 10W40

    Ocena końcowa: 3,25 na 5 - rating on Oleje półsyntetycznerating on Oleje półsyntetycznerating on Oleje półsyntetycznerating half Oleje półsyntetycznerating off Oleje półsyntetyczne loading Oleje półsyntetyczneLoading...

    Olej silnikowy Valvoline Max Life 10W40 Oleje półsyntetyczne

    Olej silnikowy półsyntetyczny Valvoline Max Life 10W40 spełni oczekiwania właścicieli starszych aut. Został stworzony z myślą o smarowaniu elementów silników z przebiegiem ponad 100 000 km. Można go z powodzeniem zastosować w przypadku samochodów osobowych i lekkich dostawczych, ale nie w samochodach zabytkowych.

    Continue reading →
  • Olej silnikowy Castrol Magnatec 10W40

    Ocena końcowa: 3,22 na 5 - rating on Oleje półsyntetycznerating on Oleje półsyntetycznerating on Oleje półsyntetycznerating off Oleje półsyntetycznerating off Oleje półsyntetyczne loading Oleje półsyntetyczneLoading...

    Olej silnikowy Castrol Magnatec 10W40 Oleje półsyntetyczne

    Produkt Castrol Magnatec 10W40 jest półsyntetycznym olejem, w którym producent połączył syntetyczną technologię z formułą Inteligentnych Molekuł. Odpowiadają one za jeszcze lepsze przywieranie do poszczególnych części silnika, zapewniając mu jak najwyższą ochronę przed nadmiernym tarciem, od momentu rozruchu, poprzez rozgrzewanie silnika, aż po jego zatrzymanie.

    Continue reading →
  • Olej silnikowy GM 10W40

    Ocena końcowa: 3,18 na 5 - rating on Oleje półsyntetycznerating on Oleje półsyntetycznerating on Oleje półsyntetycznerating off Oleje półsyntetycznerating off Oleje półsyntetyczne loading Oleje półsyntetyczneLoading...

    Olej silnikowy GM 10W40 Oleje półsyntetyczne

    Półsyntetyczny olej silnikowy General Motors GM 10W40 jest połączeniem zalet olejów syntetycznych i mineralnych. Cechuje go wysoka jakość i doskonała wydajność. Zastosowanie tego oleju w silnikach wysokoprężnych lub benzynowych nada im większą bezawaryjność.

    Continue reading →
  • Olej silnikowy Lotos 10W40

    Ocena końcowa: 3,14 na 5 - rating on Oleje półsyntetycznerating on Oleje półsyntetycznerating on Oleje półsyntetycznerating off Oleje półsyntetycznerating off Oleje półsyntetyczne loading Oleje półsyntetyczneLoading...

    Olej silnikowy Lotos 10W40 Oleje półsyntetyczne

    Produkt Lotos 10W40 to półsyntetyczny olej silnikowy, przeznaczony zarówno do silników benzynowych, jak i wysokoprężnych. Sprawdzi się w każdym sezonie w silnikach diesla z turbodoładowaniem lub bez. Może być z powodzeniem wykorzystywany w samochodach osobowych i dostawczych, jak i wyposażonych w katalityczny dopalacz spalin lub instalację LPG.

    Continue reading →

Oleje półsyntetyczne

Biorąc pod uwagę skład olejów silnikowych, można wymienić ich trzy główne rodzaje: syntetyczne, mineralne i półsyntetyczne. My zajmiemy się obecnie tym ostatnim rodzajem. Z czego zrobione są oleje półsyntetyczne i gdzie znajdują swoje zastosowanie? Którzy producenci olejów silnikowych mają je w swojej ofercie?

Czym jest olej półsyntetyczny?

Pod pojęciem oleju półsyntetycznego należy rozumieć mieszaninę, a właściwie domieszkę bazy pochodzenia syntetycznego i bazy mineralnej. Stanowi on kompromis pomiędzy olejem mineralnym, a syntetycznym, do samochodu. Ma lepsze jakościowo właściwości od oleju mineralnego, ale nie będzie aż tak dobrze chronił silnika pojazdu, jak wysokiej klasy olej syntetyczny.

O zaliczeniu danego oleju silnikowego do grupy półsyntetyków, decyduje minimalna zawartość baz grupy III, IV i V w bazie olejów, tj. destylatów ropy naftowej poddanych rozbudowanemu uszlachetnianiu, krótkołańcuchowych poliolefinów czy pozostałych baz olejowych, otrzymywanych drogą syntezy chemicznej.

Sprawdź gdzie kupisz oleje półsyntetyczne w dobrej cenie

Oznaczenie oleju półsyntetycznego

Oleje półsyntetyczne zwykle klasyfikowane są w jednej lepkości, odpowiadającej parametrom 10W-40.  Wśród olejów półsyntetycznych dostępnych na rynku motoryzacyjnym można wymienić następujące oleje:

  • Motul – 6100 Synergie Plus,
  • Mobil – Super 2000 X1,
  • Castrol – Magnatec A3/B4,
  • ELF – Evolution 700 STI,
  • Valvoline – MaxLife,
  • Total – Classic,
  • Lotos – SemiSynthetic SL/CF,
  • Orlen – Olej Platinum Classic Semisynthetic,
  • Shell – Helix HX7,
  • Liqui Moly – MoS2 Leichtlauf Super Motoroil,
  • Total – Quartz 7000 Diesel.

Cechy olejów półsyntetycznych

Najczęściej oleje półsyntetyczne są rekomendowane dla mniej wymagających pojazdów, co najmniej kilku czy kilkunastoletnich, o większych przebiegach. Oleje tego rodzaju mają wiele właściwości tożsamych w stosunku do olejów syntetycznych. Za ich zaletę należy uznać fakt, że wolniej się starzeją i dają dobrą ochronę wszystkim ruchomym elementom jednostki napędowej. Nie obciążają uszczelnień obecnych w starszych silnikach pojazdów.

Wybór oleju półsyntetycznego będzie bardzo dobry, jeśli kierowcy zależy na oleju wysokiej jakości, ale za stosunkowo niską cenę.

 

Share This