Ranking olejów syntetycznych

  • Olej silnikowy Liqui Moly 5w40 4100 Top-Tec

    Ocena końcowa: 3,35 na 5 - rating on Oleje syntetycznerating on Oleje syntetycznerating on Oleje syntetycznerating half Oleje syntetycznerating off Oleje syntetyczne loading Oleje syntetyczneLoading...

    Olej silnikowy Liqui Moly Toptec 4100 5W40 Oleje syntetyczne

    Liqui Moly 5w40 4100 Top-Tec to olej syntetyczny, przeznaczony na każdą pogodę. Stanowi połączenie niekonwencjonalnej bazy olejowej opierającej się o technologię syntetyczną oraz najnowocześniejszych dodatków. Gwarantuje ochronę silnika przed przedwczesnym zużyciem, zapewnia mniejsze tarcie, szybkie dotarcie środka smarującego do wszystkich części silnika podczas „zimnego startu” oraz redukcję poziomu zużycia paliwa.

    Dowiedz się więcej →

  • Olej silnikowy Valvoline Synpower 5W40

    Ocena końcowa: 3,31 na 5 - rating on Oleje syntetycznerating on Oleje syntetycznerating on Oleje syntetycznerating half Oleje syntetycznerating off Oleje syntetyczne loading Oleje syntetyczneLoading...

    Olej silnikowy VAL SP 5W40 Oleje syntetyczne

    Produkt Valvoline Synpower 5W40 to w pełni syntetyczny olej silnikowy, który został stworzony specjalnie z myślą o samochodach osobowych, zaliczanych do klasy Premium. Zapewni im doskonałe osiągi i wydłuży okresy pomiędzy obowiązkowymi wymianami oleju.

    Dowiedz się więcej →

  • Olej silnikowy Total Quartz 5W40

    Ocena końcowa: 3,26 na 5 - rating on Oleje syntetycznerating on Oleje syntetycznerating on Oleje syntetycznerating half Oleje syntetycznerating off Oleje syntetyczne loading Oleje syntetyczneLoading...

    Kategorie:

    [no_toc]
    Olej silnikowy Total Quartz 9000 Energy 5W40 Oleje syntetyczne

    Olej silnikowy Total Quartz 5W40 9000 Energy  to syntetyczny olej przeznaczony do zastosowania w przypadku silników benzynowych oraz diesla. Jego atutem jest to, że zwiększa okresy między obowiązkowymi wymianami oleju oraz ma wysoką odporność na utlenianie.

    Dowiedz się więcej →

  • Olej silnikowy Shell Helix Ultra 5W40

    Ocena końcowa: 3,19 na 5 - rating on Oleje syntetycznerating on Oleje syntetycznerating on Oleje syntetycznerating off Oleje syntetycznerating off Oleje syntetyczne loading Oleje syntetyczneLoading...

    Kategorie:

    [no_toc]
    Olej silnikowy Shell Helix Ultra 5W30 ECT C3 Oleje syntetyczne

    Shell Helix Ultra 5W40 to w pełni syntetyczny olej silnikowy, wyprodukowany z  wykorzystaniem technologii Shell PurePlus. To najbardziej zaawansowana formuła stosowana przez Shell i dedykowana wysokoobciążonym silnikom. Olej Shell Helix Ultra 5W40 chroni silnik przed szlamem, zapewniając idealną czystość jednostki napędowej. Chroni ją przed zużyciem i korozją, zapewniając odpowiednią moc i wydajność. Neutralizuje korozyjne kwasy powstałe podczas spalania.

    Dowiedz się więcej →

  • Olej silnikowy Castrol Magnatec 5W40 C3

    Ocena końcowa: 3,17 na 5 - rating on Oleje syntetycznerating on Oleje syntetycznerating on Oleje syntetycznerating off Oleje syntetycznerating off Oleje syntetyczne loading Oleje syntetyczneLoading...

    Olej silnikowy Castrol Magnatec 5W40 Oleje syntetyczne

    Castrol Magnatec 5W40 C3 to syntetyczny olej silnikowy, wyprodukowany z wykorzystaniem technologii z formułą Inteligentnych Molekuł, które przywierają do elementów silnika i zapewniają mu ochronę przed nadmiernym tarciem i zużyciem. Już w trakcie uruchamiania silnika i w ciągu dalszej eksploatacji ten środek smarny doskonale odgrywa swoją rolę, a inteligentne molekuły zapewniają aktywną i stałą ochronę.

    Dowiedz się więcej →

  • Olej silnikowy Ford 5W30

    Ocena końcowa: 3,00 na 5 - rating on Oleje syntetycznerating on Oleje syntetycznerating on Oleje syntetycznerating off Oleje syntetycznerating off Oleje syntetyczne loading Oleje syntetyczneLoading...

    Kategorie:

    [no_toc]
    Olej silnikowy Ford Formula 5W30 Oleje syntetyczne

    Olej Ford 5W30 jest olejem samochodowym syntetycznym. Klasa lepkości SAE wynosi dla niego 5W-30, zaś ACEA – A1/B1. Olej silnikowy Ford Formula F 5W30 dostępny jest w opakowaniach o pojemności 1 litr i 5 litrów. Spełnia trzy normy dla samochodów marki Ford: Ford WSS-M2C913-A, Ford WSS-M2C913-B, Ford WSS-M2C913-C. Jest najnowszym gatunkiem oleju silnikowego, który został wprowadzony do programu serwisowego Forda w 2009 roku. Oficjalnie zastępuje dotychczas stosowany półsyntetyczny olej – Formula E 5W-30.

    Dowiedz się więcej →

  • Olej silnikowy Castrol EDGE 5W30 LL

    Ocena końcowa: 2,98 na 5 - rating on Oleje syntetycznerating on Oleje syntetycznerating on Oleje syntetycznerating off Oleje syntetycznerating off Oleje syntetyczne loading Oleje syntetyczneLoading...

    Olej silnikowy Castrol EDGE LL 5w30 Oleje syntetyczne

    Olej silnikowy syntetyczny Castrol EDGE 5W30 LL wykonany został z wykorzystaniem technologii dwukrotnie zwiększonej wytrzymałości TITANIUM FST.  Dostępny jest w opakowaniach o pojemności 1 l, 4 l i 5 l. Olej ten jest w pełni syntetyczny i niskopopiołowy. Zalicza się do klasy lepkości SAE 5W-30, co oznacza, że z powodzeniem może być stosowany w klimacie umiarkowanym.

    Dowiedz się więcej →

  • Olej silnikowy Shell 5W30 ECT C3

    Ocena końcowa: 2,87 na 5 - rating on Oleje syntetycznerating on Oleje syntetycznerating half Oleje syntetycznerating off Oleje syntetycznerating off Oleje syntetyczne loading Oleje syntetyczneLoading...

    Kategorie:

    [no_toc]
    Olej silnikowy Shell Helix Ultra 5W30 ECT C3 Oleje syntetyczne

    Olej Shell 5W30  ECT C3 Helix Ultra to w pełni syntetyczny produkt przeznaczony do ochrony silnika samochodów różnego typu. Został wyprodukowany z wykorzystaniem technologii Shell PurePlus. Zapewnia maksymalną ochronę układu oddechowego pojazdu poprzez utrzymanie w czystości filtra cząstek stałych w silnikach wysokoprężnych. Dodatkowo chroni przed szlamem. Dostępny jest w opakowaniach o pojemności 1 l, 4 l i 5 l.

    Dowiedz się więcej →

  • Olej silnikowy Castrol EDGE 5W40 TD

    Ocena końcowa: 2,81 na 5 - rating on Oleje syntetycznerating on Oleje syntetycznerating half Oleje syntetycznerating off Oleje syntetycznerating off Oleje syntetyczne loading Oleje syntetyczneLoading...

    Olej silnikowy Castrol EDGE 5W40 TD Oleje syntetyczne

    Produkt Castrol EDGE 5W40 TD (Turbo Diesel) to wysoko wytrzymały syntetyczny olej silnikowy, który redukuje kontakt pomiędzy metalowymi częściami silnika nawet o 45 proc. w stosunku do konkurencji. Jest wzmocniony dzięki technologii Titanium FST, ponieważ w swoim składzie zawiera tytan podwajający trwałość filmu olejowego. Można mieć pewność, że nie ulegnie on zerwaniu nawet w trudnych warunkach, a środek smarujący zminimalizuje tarcie, przez co możliwe będzie osiągnięcie maksimum możliwości naszego silnika.

    Dowiedz się więcej →

  • Olej silnikowy GM 5W30

    Ocena końcowa: 2,80 na 5 - rating on Oleje syntetycznerating on Oleje syntetycznerating half Oleje syntetycznerating off Oleje syntetycznerating off Oleje syntetyczne loading Oleje syntetyczneLoading...

    Kategorie:

    [no_toc]
    Olej silnikowy GM 5W30 Oleje syntetyczne

    General Motors 5W30 dexos2 to olej syntetyczny, dostępny w opakowaniach o objętości 1 i 5 litrów. Posiada on niską zawartość popiołów, siarki i fosforu, dlatego klasyfikowany jest w klasie olejów silnikowych Low SAP`s. Producent oleju GM 5W30 dexos2 nadał mu zaawansowaną formułę, dzięki wysokiej jakości bazy olejowej i najnowocześniejszym komponentom jakościowym. Są one kompatybilne z filtrami cząstek stałych DPF oraz katalizatorami trójdrożnymi CAT. Posiada normę 505.01, a także spełnia normę C3. Jego wykorzystanie pozwala na wydłużenie okresów międzyprzeglądowych nawet do 50 tys. km, w przypadku aut z silnikiem diesla.

    Dowiedz się więcej →

  • Olej silnikowy Elf 5W30 Full Tech FE (Solaris)

    Ocena końcowa: 2,50 na 5 - rating on Oleje syntetycznerating on Oleje syntetycznerating half Oleje syntetycznerating off Oleje syntetycznerating off Oleje syntetyczne loading Oleje syntetyczneLoading...

    Kategorie:

    [no_toc]
    Olej silnikowy ELF Full Tech FE 5W30 Oleje syntetyczne

    Elf 5W30 Full Tech FE (Solaris) jest syntetycznym olejem silnikowym, który zastąpił wcześniejszą generację olejów Elf Solaris. Opracowany został w szczególności z myślą o samochodach marki Nissan i Renault, wyposażonych w filtr cząstek stałych DPF. Zaliczany jest do grona olejów silnikowych typu Low SAPS. Olej można kupić w dwóch pojemnościach – w bańkach 5-litrowych i butelkach litrowych. Produkt ten klasyfikowany jest w klasie lepkości SAE- 5W30, w klasie jakości ACEA C3/C4.

    Dowiedz się więcej →

Oleje syntetyczne

Bardzo popularne  wśród kierowców nowoczesnych samochodów – osobowych i dostawczych, są oleje syntetyczne, najczęściej spotykane w silnikach charakteryzujących się nowoczesną konstrukcją. Sprawdźmy, jaka jest ich charakterystyka i właściwości smarne w stosunku do jednostki napędowej pojazdu mechanicznego.

Skład olejów syntetycznych

Oleje syntetyczne są produkowane i komponowane na bazie wyłącznie syntetycznych mieszanek.  Baza jest w tym przypadku wyłącznie pochodzenia syntetycznego. Obecnie stanowią one lwią część całkowitej produkcji olejów silnikowych. Są doskonale dopasowane do zróżnicowanych wymagań producentów silników. Dzięki ich pracy, silnik działa lepiej, sprawniej i wydłużana jest jego trwałość.

Produkcja olejów syntetycznych była odpowiedzią producentów na potrzebę skonstruowania takich środków smarnych, które by doskonale chroniły silnik w krytycznych momentach, od razu po jego uruchomieniu, kiedy jest jeszcze zimny. Mają one niższą lepkość na zimno, dlatego są w stanie szybciej, w zasadzie w trybie natychmiastowym, dotrzeć do wszystkich elementów jednostki napędowej, zapewniając jej lepsze smarowanie i mniejsze zużycie silnika.

Zobacz gdzie kupisz oleje syntetyczne w dobrej cenie

Oznaczenia olejów syntetycznych

W grupie olejów syntetycznych w ramach klasyfikacji SAE wymienia się najczęściej oleje 5W-30 oraz 5W-40. Oprócz nich są to takie oleje jak: 0W-30, 0W-40 i 5W-50. Można je znaleźć w ofercie wielu producentów, w tym:

  • Total – olej Quartz INEO ECS,
  • Castrol – EDGE Titanium FST LL,
  • Shell – Helix Ultra ECT,
  • Castrol – EDGE Longlife Titanium FST,
  • Castrol EDGE Professional Longlife III,
  • Opel – GMDEXOS2,
  • Mazda – Dexelia Ultra,
  • Ford – Formuła F,
  • Motul – 8100 C-Clean Plus,
  • Elf – Evolution Full-Tech FE,
  • Elf – Evolution 900 SXR,
  • Mobil 1 – ESP Formula,
  • Dexelia – Mazda DPF,
  • Mobil – Super 3000 XE,
  • Motul – Specific Audi VW,
  • Total – Quartz 9000,
  • Motul – 8100 X-CESS ,
  • Shell – Helix Ultra,
  • Elf – Evolution 9000 NF,
  • Castrol – Edge Turbo Diesel,
  • Castrol – Magnatec,
  • Elf – Evolution SXR,
  • Motul – 8100 X-Clean C3,
  • Lotos – Syntetic Thermal Control,
  • Valvoline – Synpower,
  • Mobil 1 – Super 3000 X1,
  • Liqui Moly – Top Tec 4100,
  • Valvoline – Synpower Xtreme MST C3,
  • Valvoline – Maxlife.

Cechy olejów syntetycznych

Zaletą olejów syntetycznych jest to, że mają uniwersalne zastosowanie. Mogą pracować w wyższej temperaturze otoczenia oraz przy większych naciskach na smarowane powierzchnie, zwłaszcza w porównaniu z olejami mineralnymi czy półsyntetycznymi. Wykazują dużą odporność na wysokie temperatury i ich składniki nie odkładają się w postaci nagary, na wewnętrznych częściach silnika.

Z drugiej strony zachowują wystarczającą płynność w skrajnie niskich temperaturach, dochodzących nawet do minus 60 stopni Celsjusza. W przypadku rozruchu silnika na zimno, przy wysokich mrozach o poranku, kierowca wykorzystując olej silnikowy syntetyczny, nie powinien mieć żadnych problemów z uruchomieniem auta. Olej nie zgęstnieje i zapewni natychmiastowe smarowanie poszczególnym elementom ruchomym.

Kolejnym atutem nowoczesnych olejów syntetycznych jest to, że dbają o czystość silnika, redukują osady w jednostce napędowej, zmniejszają opory tarcia, a przy tym ograniczają znacznie zużycie paliwa. Pozwalają na pracę w trybie long life, co przekłada się na wydłużone okresy wymiany oleju silnikowego.

Oleje syntetyczne utleniają, czyli starzeją się wolniej w wysokich temperaturach pracy, dzięki czemu pozwalają na wydłużenie okresów pomiędzy kolejnymi wymianami oleju.

Share This